Taksin "  ammattilaisena " kirjoitan tunnelmia taksista nyt tehdyn lakimuutoksen jälkeen . Asiakkaat ovat heinäkuun jälkeen osoittautuneet median vankaksi seuraajaksi sillä hyvin useaa asiakasta on selvästi mietitytttänyt taksikyydin hinta ? Mediahan rummutti tarroista autojen ikkunoissa joita asiakkaat ovat tulleet tiiraamaan hyvinkin ahkerasti . Kesto puheenaiheena on kyydin aikana ollut alan murros . Aivan samalla tapaa kun aikanaan oli se " lama " niin hyvin moni kyseli ; Onko lama vaikuttanut ? Työnteko on sillä tavalla muuttunut että työvuoroja ei enää aseteta yhdistyksen kautta vaan jokainen yrittäjä määrittää oman sekä työntekijän työajan . Tämä on käytännön tasolla johtanut siihen että autoja on hyvin usein enemmän kuin on tarvetta sekä aamuyöstä joskus on ilmaantunut pieni piikki kysyntään kun osa kuljettajista tai yrittäjistä on lähtenyt ennen aikojaan nukkumaan . Automäärä Jyväskylään on käsittääkseni jo riittävä .Tällä hetkellä ilmassa on kuitenkin suuri epävarmuus siitä mitä tuleman pitää ? Jääkö alalle yksi suuri toimija vai tuleeko useita pienempiä keskuksia ? Kaikki on tavallaan auki !  Isoja investointeja on kuitenkin vaikea toteuttaa kun ei ole kristallipalloa mistä näkisi tulevaisuuteen sillä lakimuutos todella aiheutti uuden tilanteen sellaisen missä eletään nyt vain päivä kerrallaan  . Yrittäjäriski on nyt suurimmillaan taksialalla sillä olen havainnut että autoja ilman Jyväskylän Aluetaksin tunnuksia on jo liikenteessä useita . Alasta mitään tietävät ryntäävät kehiin ja mahdollisesti kallein auto mitä vaan löytyy kaikilla mausteilla ! Jyväskylän markkina on pieni ja Jyväskylän alueella on jo parisataa autoa .